Rynek Infrastruktury
W ramach II etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej wybudowano nową linię tramwajową łączącą centrum Miasta z dzielnicą Chełm, przebudowano infrastrukturę torowo-trakcyjną na łącznym odcinku ok. 19,9 km torowisk oraz urządzenia elektroenergetyki trakcyjnej oraz zakupiono 28 sztuk autobusów oraz 3 szt. nowoczesnych tramwajów do obsługi węzła autobusowo – tramwajowego w dzielnicy Chełm.
Trzeci etap projektu będzie obejmował rozbudowę oraz przebudowę infrastruktury tramwajowej w Gdańsku, budowę nowej linii tramwajowej (przedłużenie linii wybudowanej w ramach II etapu inwestycji), przebudowę torów tramwajowych i sieci trakcyjnej oraz zakup nowoczesnego taboru tramwajowego i przebudowę zajezdni tramwajowej.
Etap trzeci Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej jest kolejnym przedsięwzięciem Gdańska, którego celem jest poprawa jakości oferowanych usług transportu publicznego w mieście. Odbywa się to poprzez modernizację, budowę nowej infrastruktury tramwajowej oraz zakup taboru tramwajowego.
W ramach tego etapu zaplanowano budowę linii tramwajowej Siedlce – Pomorska Kolej Metropolitalna, przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ulicy Jana z Kolna oraz zakup pięciu sztuk dwukierunkowego taboru tramwajowego. Dodatkowo, do 2015 roku zostanie przebudowana infrastruktura tramwajowa w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza na odcinku od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.
W przyszłej perspektywie 2014-2020 miasto w ramach kolejnych etapów GPKM chce zrealizować następujące zadania: linię tramwajową w ul. Nowej Bulońskiej Północnej, linię tramwajową w ul. Nowej Warszawskiej, linię tramwajową w ul. Nowej Świętokrzyskiej (rozważany wariant) oraz linię tramwajową w ul. Nowej Politechnicznej.
Ponadto planuje się przebudowę wybranych odcinków torowisk w ulicy Budzysza, Stryjewskiego, Nowotnej, Wojska Polskiego i Wita Stwosza, Góreckiego i Strajku Dokerów, Władysława IV, Podwale Przedmiejskie (przy ul. Łakowej) Marynarki Polskiej (fragment przy ul. Wolności) oraz pętlę w Oliwie.